2.1.08

Gamla fega gubbar

vad är det för något med gamla gubbar? vågar de inte stå för det som de säger eller? eller är det så att det inte får sig ett nyp tillräkligt ofta?
jag har precis varit ute med min lilla bebis här hemma, glömde självklart bort bajspåsarna som jag alltid göra. och självklart så ska han skita mitt i samhället mitt på trottoaren. som tur var det inte så långt hem så jag tänkte att jag går hem och hemtar en påse då!!
men då kommer ju en gubbe och skriker och gapar och tycker att jag ska ta upp det, jag förklarar vänligt att jag kommer tillbaka och plåkar upp det men har ingen påse så jag måste hemta en. du skriker han ännu mera och tror att han kan göra mig rädd genom att hota att anmäla och stå kvar. visst säger jag i lugnton gör det, så när jag är hemma tar jag med papper och penna så att han kan få mina personuppgifter men när jag kommer tillbaka då har den fega kraken gått sin väg.
ska man hota mig i alla fall, så ska man också vissa att man står för det. för gamla gubbar som inte får kärringen att lydda och tar ut det på vilt främmande människor för att de ska hem och hämta en skit påse skrämer då inte mig.

Inga kommentarer: