8.1.08

Att bli förälder


Ja ha bättre sent en aldrig som man brukar säga, äntligen tar jag mig lite tid att uppdatera min blogg. Men så har jag haft mycket att fundera över den senaste veckan med allt som har hänt och allt som kommer att hända.

För precis en vecka sedan då min mens var sex dagar försenad tog jag mod till mig och åkte och köpte ett gravtest. efter någon timmes vånda tvingade våran kompis jenny mig att göra testet så jag fick väl göra det då!! kunde ju förstås inte låta bli att glutta lite på testet innan jag gick ut till de andra. Hjärtat började slå snabbare och förflyttade sig ända upp till halsgropen, såg jag värkligen rätt? Men jag gick ut till de andra och satte mig utan att säga något, jenny undrade så klart vad jag trodde och jag talade om att jag redan viste. Så hon gick in och tittade, jag tyckte det var bäst att leif (sambon) fick titta själv så jag sa till honom att han fick gå in. Men jag var tvungen att tala om flera gånger att jag var med barn och att vi skulle bli föräldrar.

När vi övertygat honom om att det var så att vi skulle bli föräldrar ville jag ju självklart ringa mina föräldar, men jag var så chockad att jag skackade hela jag nästan.

Men vi ringde runt till alla när och kära som blev riktigt glada och tyckte det var jätte roligt, vilken tur.

Men det har tagit sin lilla stund att fatta för oss båda och det är väl inte fören nu en vecka senare som allt har gått in, jag är nu i vecka 7 så vi får väl se vad som händer men förhoppningsvis går allt som det ska och om lite mindre en 9 månader kommer vi att bli en till i familjen Larsen/ Johansson.

I morgon är det första besöket hos barnmorskan, och det ska bli spännade och se vad hon säger och vad jag tycker om henne denna gång. Men om detta besök skriver jag mer om i morgon när jag kommer därifrån.

När det funkar att bli medlem på familjeliv kommer jag att ha en liten sida där med där ni kommer att kunna följa min graviditet.

Ha det så bra så länge


3 kommentarer:

Anonym sa...

Men jisses tös så underbart....Ett stort GRATTIS till er båda...
En tröst i det att inte riktigt fatta...Man fattar nästan inte heller när de väl kommer att den där underbara lilla varelsen är/min/vår....och det tar lång tid...Svårt också att förstå att det kan rymmas så mycket kärlek till ett barn...Den är oändlig stundtals...
Kramlikram
Deercat

svart ros sa...

tackar tackar, nej det kan vara svårt att förstå. även om man varit hos barnmorskan nu idag för första gången så är det svårt att fatta. men har i alla fall fått svar på lite frågor och så. och det känns bra det.
så enligtbarnmorskan kommer det en liten krabat till världen den 5 september.

Anonym sa...

Då ska du få en liten jungfru då...OM du inte drar långt över tiden så du går över 24 sept. då blir det en våg som jag....
Roligt att höra att det känns bra...Håller en tumme för att du kommer känna dig lika gudomligt vacker som jag gjorde under mina två graviditeter....
Kramelikram