19.12.07

utmaning

Nu är det så att jag blivit utmanad av jenny att skriva en önskelista. 7 önskningar som dock varken behöver vara realistiska eller materiella saker.

Så då börjar vi då!!

Jag önskar

Att det inte fanns någon alkohol eller droger, så att alla barn fick en fridfull och harmonisk jul:
Tänk om alla barn kunde ha en lika bra och trygg jul och uppväxt som en annan hade, det skulle vara helt underbart.

Att det ska bli en vit jul, så att man kan åka pulka och tomten kan ta släden med alla renar:
Tänk om det kunde vara en vit jul i år så att tomten kunde ta med sig alla sina renar när han åker runt och delar ut julklappar till alla barnen.

Att folk inte köper hundvalpar till folk i julklapp så att de slipper hamna på ett hundstall.
Det finns redan massor av hundar som inte mår bra, för att matte och husse inte kan ta hand om dem. Ett hundstall är till för de hundar som behöver räddas i från missär, inte för att det är någon som har köpt hund och sedan upptäkt att det inte var något för dem.
(tänk till många gånger innan du köper en hund, det är ingen leksak som man kan tröttna på)


Att alla kom ihåg att säga jag älskar dig till någon man tycker om minst två gånger om dagen.
Tänk om alla kunde få höra att de var älskade någon gång under dagen, vad mycket vakrare världen skulle vara då.

Att alla mina nära och kära för ha hälsan och må bra.
Finns väl inte så mycket att säga om det tycker jag.

Att jag och pojkvännen kommer att älska varandra många många underbara år till.
Tänk vad härligt om jag och pojkvänne fick vara lyckliga ända till döden skiller oss åt det vore underbart.

Att alla får en riktigt god jul.
Tänk om alla i hela världen kunde få en riktig jul utan krig svält och annat hämskt elende.

Min utmaning går nu vidare till mamman!

Inga kommentarer: