27.12.07

gatulysen långa promenader och hundskit

Har precis varit ute på en LÅNG promenad med hunden, och under promenaden så har jag funderat lite. Det finns många fina gräsmattor man skulle kunna ha hundträning på, så det är väldigt tråkigt att det inte finns någon brukshundsklubb. Vilket egentligen är väldigt konstigt då jag vet att det finns de som skulle vara intresserade av det eftersom man på onsdagar samlas några stycken på fotbollsplan uppe vid IP. Synd att man inte har tid att fixa en, då skulle ju alla timmar gå åt till det.
Dessutom så är det lite saker som kommunen har att fixa här i byn i alla fall enligt mig, det finns många fina platser att promenera på här i fellingsbro, men på de flesta ställena om man inte ska gå inne i själva centrum finns det inga gatulyssen vilket gör att i alla fall jag tycker att det är lite obehagligt, och bakar gärna för att gå ut på kvällarna på några längre promenader. Så en uppmaning till lindesbergs kommun hjälp oss rädda hundägare att gå långpromenader även på vinterhalvåret och sätt upp gatulyssen över allt.
Har även ett annat klagomål, det är jättebra att de satt upp papperskorgar för hundpåsar, för det finns de ställen som inte har några alls vilket är väldigt irriterande. Men om man ändå har de uppe och åker och tömmer dem så kan man väl sätta upp lite fler så att man slipper springa runt som en galning och leta upp en, eller gå hela vägen hem innan man kan slänga påsen i en avfalltuna för hundbajs.
Vill även ge en kaktus till nacka kommun, här bor min föräldar och jag var där under julhelgen. vi hade hunden med oss vilket var jätte roligt ända tills vi upptäkte att det var väldigt viktigt att ta upp hundbajset efter sig men att det inte fans något att slänga det i efter vägen. GRR på er.
Detta har resulterat i att mina föräldar (och förmodligen flera med dem) har fått andra hundägares påsar med hundbajs i sina soptunor för att man inte årkar ta med sig den hem till sin egen soptuna. Och visst är den mest i vägen det kan jag ju hålla med om, speciellt om man på promenaden träffar andra hundar som vill leka eller tränar hunden med lite vardagsträning. så snälla vänliga politiker sätt upp soptunnor så att vi hundägare kan slänga våra påsar i.
från en klagande hundförare/hundägare

Inga kommentarer: