23.2.08

Ursäkta! Men inga djur i djurvagen vi är djurrädda!!

Hum tänker ni nog nu, och det gjorde jag med då jag i fredags var påväg hem till Fellingsbro från stockholm med tåget och klev glatt på tåget. Där jag möts av en beskymrad mamma och hennes barn och äldre släkting. (troligtvis mormor eller farmor till barnet)
- Oj då, det där går inte han är så rädd
säger mamman till mig och tittar oroligt ner på min fyrbenta vän 6 månader labrador killen caesar.

Jag svarar vänligt.

- Detta är djurvagnen och jag får inte sitta någon annan stanns med honom.

- Men det går inte han är jätte rädd det kommer inte att gå!

suck jag förklarar igen

- Jag får inte sitta i någon annan vagn

Får ett avhuget svar av mormor eller farmor

- Är det den ändra djurvagnen på tåget

- Ja tror det

Trodde att djurvagnen var till för oss med djur av just den här anledningen så att de som var hundrädda eller allergiska inte skulle behöva beskymra sig om detta. Men snäll som man är sätter man sig utanför och hoppas på att konduktörn ska godkänna det hela. Och visst gick det bra för henne men det var värre för hunden som inte fick ro i kroppen då vi varge gång tåget stannade och någon skulle av eller på, på den sidan som vi satt var tvungen att flytta på oss.

Först och främst så undrar ja vem det var som var mest ororlig barnet eller mamman?

Sedan undar jag om det ska vara på detta sätt att vi som har djur av någon sort alltid ska respektera andra och de inte ska respektera oss?

Det kanske är så att vi ska hålla oss hemma i våra lägeneter eller hus om vi inte har stora kättingar till kopel munkrogar och hälst av allt även bur åt hunden när vi är ute och går!
Jag förstår om man är hundrädd och självklart ska det då vara så att jag och andra hundägare ska acceptera det och det gör jag.
Men snälla hjälp oss då att hjälpa er, genom att inte sätta er i djurvagnen på tåget åt minsonde.
Det är i alla fall det tips som jag har till alla er som är hundrädda och inte tycker att vi ska ut och åka med våra hundar eller tycker att de är ivägen på tåget.
Det finns en vagn för oss med djur, men blir den upptagen av andra som inte accepterar att vi ska vara i den vagnen så blir det svårt att respektera er som inte gillar er. Så snälla nästa gång ni åker tåg och inte vill åka med en hund eller annat djur titta på vad det står på vagnen och sätt er någon annan stans om ni inte vill sitta med oss.

1 kommentar:

Anonym sa...

men vad irreterande. de måste väl förstå när de själva sitter i djurvagnen att det självklart kommer vara djur där inne. fy vad idiotiskt av de. sånt där gör mig så irreterad..